Stalowa Wola: Nowoczesny quest „Dziennik Inżyniera” w ramach projektu „Modernizm Talking”

Stalowa Wola stała się areną nowoczesnej rozrywki edukacyjnej dzięki premierze mobilnego questu „DZIENNIK INŻYNIERA” w ramach projektu Modernizm Talking. Młodzież z lokalnych szkół, przy wsparciu Fundacji Good Culture i Muzeum Centralnego Okręgu Przemysłowego, stworzyła interaktywną grę terenową, która łączy historię z innowacyjną technologią. Gra przenosi uczestników do przedwojennej Stalowej Woli, gdzie tajemnicza fabuła i zagadki związane z architekturą modernizmu angażują graczy w wyjątkową przygodę.

Premiera mobilnego questu w Stalowej Woli – nowoczesna rozrywka edukacyjna
30 września 2024 r. odbyła się premiera mobilnego questu „DZIENNIK INŻYNIERA” w ramach projektu Modernizm Talking. Quest jest rezultatem współpracy Fundacji Good Culture oraz Muzeum Centralnego Okręgu Przemysłowego, przy wsparciu młodzieży z I Liceum Ogólnokształcącego im. KEN w Stalowej Woli.

Projekt poprzedził spacer fotograficzny z regionalistką Joanną Rybak, ukazujący bogatą architekturę modernistyczną miasta. Efektem tej współpracy jest nowoczesna gra terenowa, która łączy elementy historii z innowacyjną technologią.

Zaangażowanie młodzieży w tworzenie gry
Jak zaznaczył prezydent miasta Stalowej Woli, Lucjusz Nadbereżny:

„Młodzież ze stalowowolskich szkół wykazała się ogromnym zaangażowaniem, tworząc nowoczesną grę multimedialną osadzoną w atmosferze przedwojennej Stalowej Woli. Jestem przekonany, że to piękny początek przygody, która uczy i bawi.”

Nowatorska formuła questingu – połączenie gry fabularnej z architekturą modernizmu
Quest rozgrywany był na zasadach znanych z gier mobilnych, takich jak Pokemon GO. Uczestnicy poruszali się po Stalowej Woli, rozwiązując zagadki związane z architekturą modernistyczną. Trasa, licząca około 90 minut, prowadziła przez kluczowe punkty miasta, a gracze samodzielnie decydowali o kolejności ich odwiedzenia.

Fabuła osadzona w 1939 roku
Akcja gry przenosi uczestników do Stalowej Woli z 1939 roku. Gracz, wcielając się w syna inżyniera, wyrusza w poszukiwaniu ojca. Na swojej drodze napotyka na tajemnicze budynki, migoczące światła i niepokojące dźwięki, a jego zadaniem jest odnalezienie fragmentów stalowego ogniwa – symbolu innowacji architektonicznych miasta.

Nagrody dla najlepszych zespołów
W premierowej rozgrywce wzięło udział kilkanaście drużyn. Trzy zespoły z najwyższą punktacją otrzymały bilety do kina, a wszyscy uczestnicy – pamiątkowe upominki.

Projekt „Modernizm Talking” – młodzież odkrywa historię architektury
Quest „Dziennik Inżyniera” powstał w ramach projektu Modernizm Talking. Młodzież dla młodzieży o architekturze modernizmu, realizowanego przez Fundację Good Culture. Projekt ten został dofinansowany z funduszu Promocji Kultury Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Muzeum Centralnego Okręgu Przemysłowego w Stalowej Woli jest partnerem tego przedsięwzięcia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *