„Rzecz Samorządowa: Dane, które otwierają oczy. Informacje, które pobudzają do działania. Skuteczność, która przekracza oczekiwania.”

Stalowa Wola: Most oparty na filarach wiarygodności, skuteczności, współpracy i „stalowej woli”

Nowy most na rzece San, największy w województwie podkarpackim i trzeci co do wielkości w Polsce, to inwestycja, która zmienia oblicze regionu. Konstrukcja o długości 1,76 km, powstająca dzięki 40 tysiącom metrów sześciennych betonu i 7 tysiącom ton stali, to przykład harmonii inżynierii i współpracy.

Most z duszą – fundamenty wartości

Podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego prezydent Stalowej Woli, Lucjusz Nadbereżny, podkreślił znaczenie filarów budowy:
„Pomimo tysięcy ton stali i betonu, ten most ma filar dużo ważniejszy. To wiarygodność, skuteczność, współpraca i ‘stalowa wola’ dla rozwoju.”

Kluczowe etapy budowy

Projekt wszedł w fazę kończenia podpór – to kamień milowy dla tej imponującej inwestycji. Uroczystość wmurowania kamienia węgielnego zgromadziła parlamentarzystów, samorządowców oraz przedstawicieli Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich i wykonawców projektu.

Ks. Sylwester Szwajca poświęcił budowę, a podpisanie aktu erekcyjnego zamknęło ważny rozdział tej wielkiej inwestycji.

Technologia na miarę XXI wieku

Budowa pomostu wykorzystuje nowoczesną technologię MSS. Rusztowanie hydrauliczne umożliwia „kroczące” betonowanie kolejnych segmentów, co zapewnia precyzję i wydajność.

„Ta technologia pozwala realizować projekt zgodnie z harmonogramem i daje pewność jakości wykonania – mówi Janina Sagatowska, Senator RP. – To przeprawa dla Stalowej Woli, regionu i Polski.”

„Mosty dla regionów” – program łączący społeczności

Projekt finansowany jest w ramach programu „Mosty dla regionów”. Wicemarszałek Małgorzata Jarosińska-Jedynak przypomina:
„To nie tylko most, który łączy, ale droga wojewódzka otwierająca nowe możliwości inwestycyjne i poprawiająca jakość życia mieszkańców.”

Wartość inwestycji

Nowy most pozwoli na:

  • Odciążenie istniejącej sieci drogowej – wyprowadzenie ruchu ciężarowego poza centrum.
  • Rozwój regionu – połączenie z drogą ekspresową S74.
  • Poprawę jakości powietrza – zmniejszenie emisji spalin w Stalowej Woli.

Całość projektu, o wartości prawie 398 mln zł, jest współfinansowana przez Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg, samorząd województwa podkarpackiego oraz lokalne gminy.

Dlaczego ten most jest wyjątkowy?

Lucjusz Nadbereżny, prezydent miasta, podsumowuje:
„Najważniejszą wartością są ludzie – ich pomysły, determinacja i współpraca. Most to więcej niż stal i beton. To symbol rozwoju i siły całego regionu.”

Podsumowanie inwestycji

  • Długość mostu: 1760 m.
  • Koszt całkowity: 397 699 878 zł.
  • Główne źródła finansowania:
    • Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg: 302,3 mln zł.
    • Budżet województwa podkarpackiego: 95,4 mln zł.

Most w Stalowej Woli to infrastruktura przyszłości, która przyniesie korzyści gospodarcze, społeczne i ekologiczne dla całego Podkarpacia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *