„Rzecz Samorządowa: Dane, które otwierają oczy. Informacje, które pobudzają do działania. Skuteczność, która przekracza oczekiwania.”

Miasto Częstochowa stawia na rozwój infrastruktury transportowej, planując budowę czterech nowoczesnych centrów przesiadkowych. Inwestycja poprawi jakość podróżowania, ułatwi przesiadki oraz zwiększy komfort mieszkańców i turystów. Realizacja projektu, podzielonego na cztery kluczowe części, ma zakończyć się do 2027 roku i jest częścią działań na rzecz zrównoważonej mobilności miejskiej.

Nowe węzły przesiadkowe w Częstochowie – co planuje miasto?

Częstochowa ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i budowę czterech węzłów przesiadkowych, które zrewolucjonizują komunikację miejską. Celem jest zachęcenie mieszkańców do korzystania z transportu publicznego, rowerów i pieszych ciągów komunikacyjnych. Oto szczegóły każdej inwestycji:

1. Węzeł przesiadkowy Fieldorfa-Nila/Gombrowicza

W tej lokalizacji powstanie nowoczesny węzeł przesiadkowy z peronami, miejscami postojowymi, budynkiem socjalnym i udogodnieniami dla rowerzystów. Projekt obejmuje także przebudowę ścieżki rowerowej oraz ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Promenady Niemena.

Wykonawcy zgłoszeni do realizacji:

  • Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów sp. z o.o. (Mińsk Mazowiecki),
  • Fargo Invest sp. z o.o. (Częstochowa),
  • Tel-Bruk Radosław Telenga (Częstochowa),
  • P.U.H. „DOMAX” Arkadiusz Mika (Boronów).

2. Węzeł przesiadkowy Plac Rady Europy

To miejsce zyska funkcjonalny węzeł komunikacyjny oraz estetyczny plac miejski z małą architekturą. Dodatkowym atutem będzie tablica informacyjna z danymi o połączeniach kolejowych i lotniczych.

Zainteresowane firmy:

  • Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów sp. z o.o. (Mińsk Mazowiecki),
  • P.H.U „KLON” s.c. (Częstochowa),
  • F.U.H „DZIEDZICKI” (Konopiska),
  • Staga sp. z o.o. (Częstochowa),
  • Tel-Bruk Radosław Telenga (Częstochowa),
  • P.U.H. „DOMAX” Arkadiusz Mika (Boronów).

3. Węzeł przesiadkowy ul. Przyjemna – ul. Gościnna

Projekt zakłada budowę nowych peronów, budynku socjalnego oraz miejsc parkingowych dla samochodów i rowerów, co usprawni ruch w tej części miasta.

Firmy chętne do realizacji:

  • Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów sp. z o.o. (Mińsk Mazowiecki),
  • Fargo Invest sp. z o.o. (Częstochowa),
  • F.U.H. „DZIEDZICKI” (Konopiska),
  • F.H.U. Dertrans Mariusz Derda (Konopiska),
  • Staga sp. z o.o. (Częstochowa),
  • Tel-Bruk Radosław Telenga (Częstochowa),
  • P.U.H. „DOMAX” Arkadiusz Mika (Boronów).

4. System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP)

Część przetargu dotyczy instalacji nowoczesnych tablic informacyjnych na przystankach. Wyświetlą one aktualne dane o kursach komunikacji miejskiej, zwiększając wygodę pasażerów.

Zgłoszeni wykonawcy:

  • Dysten sp. z o.o. (Zabrze),
  • F.U.H. „DZIEDZICKI” (Konopiska),
  • MPTECHNOLOGY sp. z o.o. (Słupsk).

Dlaczego inwestycja w centra przesiadkowe jest ważna?

Nowe węzły przesiadkowe w Częstochowie ułatwią przemieszczanie się po mieście, integrując różne środki transportu – autobusy, rowery miejskie i komunikację pieszą. Dzięki nim mieszkańcy zyskają wygodniejsze warunki do przesiadek, co może przyczynić się do zmniejszenia ruchu samochodowego i poprawy jakości powietrza. Termin realizacji inwestycji to wrzesień 2027 roku. Obecnie wykonawcy przygotowują wymaganą dokumentację.

Gdzie найти szczegółowe informacje o przetargu?

Szczegóły dotyczące przetargu na budowę centrów przesiadkowych w Częstochowie dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Częstochowa.

Źródło: UM Częstochowa

Podziel się swoją opinią